Leraren enthousiast over nascholing geschiedenis

Press/Media: Public Engagement ActivitiesPopular

Description

Donderdag 24 november 2016 organiseerde de Lerarenopleiding van de RUG haar jaarlijkse nascholing over het eindexamen geschiedenis op havo/vwo. Naast de inhoudelijke component bood deze dag optimaal ruimte aan bijna 60 enthousiaste docenten voor het uitwisselen van zowel ervaringen als lesmateriaal in het (geschiedenis)onderwijs.

Klaas van Veen, directeur Lerarenopleiding en hoogleraar onderwijskunde, onderstreepte in de opening het belang van vakspecifieke nascholing voor docenten en was verheugd over het grote aantal deelnemers.

‘s Ochtends waren er inspirerende lezingen. Dr. Jannet van Drie wees docenten op manieren om leerlingen te helpen bij het lezen en begrijpen van examenvragen. Dr. Joop Koopmans ging in op lastige concepten uit de historische context van De Republiek 1515-1648. In de middag waren er workshops, variërend van oral history in de klas tot differentiëren met het concept van de Hele Taak Eerst. De dag werd afgesloten met de uitreiking van certificaten en een netwerkborrel.

De deelnemers toonden zich zeer tevreden en de organisatie kijkt terug op een succesvol verlopen nascholing.

Tim Huijgen, vakdidacticus geschiedenis

Nascholingsaanbod geschiedenisdocenten

Period2-Dec-2016

Media coverage

1

Media coverage